Aktywny wypoczynek w Krynicy Górskiej

Trasy rowerowe, jazda konno, spływy kajakowe, windsurfing to tylko niektóre przykłady możliwości jakie oferuje Krynica. To też stało się głównym powodem wyboru tego miejsca na nasz wakacyjny wypoczynek.

Poranek rozpoczęliśmy małą dawką wysiłku w basenie, który mieścił się tuż obok naszej bazy noclegowej na polu namiotowym. To idealne noclegi w Krynicy Zdroju (kliknij) dla osób, które wolą wydać swoje oszczędności na inne atrakcje niż wygodne łóżko. Pól namiotowych jest w tej miejscowości kilka, oprócz tego są także nie drogie schroniska oraz domki w lesie.

Ucieszyło nas, że miejsce to choć okrzyknięte renomą ospałego sanatoryjnego azylu dla seniorów, ma także bogate zaplecze tras rowerowych oraz spacerowych. Jest ich tutaj sześć i wypróbowaliśmy wszystkie. Bardziej od tych asfaltowych możemy polecić te prowadzące szlakami turystycznymi. Prowadzą on przez cudowne bujne lasy Krynicy i okolic a także rozłożyste polany i ciche zakątki. Nawierzchnia jest różna, od piaszczystej, przez błotnistą po chwilowo gruntową.

Krynica to także idealne miejsce na piesze wędrówki. Można tu skorzystać z miejscowych wypożyczalni sprzętu do nordic walking lub też udać się na tradycyjny spacer oznaczonymi ścieżkami dydaktyczno-przyrodniczymi, podziwiając tutejszą faunę i florę oraz ciesząc się pięknymi krajobrazami i pagórkowatym ukształtowaniem terenu.

Niejednokrotnie skorzystaliśmy z okazji by udać się na spływ kajakowy. Raz spróbowaliśmy również spływu pontonem. Może się wydawać, że trasa kajakowa to pesteczka, ale kilkakrotnie miło się zaskoczyliśmy, gdy musieliśmy włożyć więcej wysiłku w wiosłowanie przy krętych torach i prądach Popradu. Teraz możemy to stwierdzić sami – to nie jest trasa tylko dla początkujących, są tutaj także odcinki bardziej wymagające. Nie mówiąc już o kitesurfingu który cieszy się tutaj wielkim zainteresowaniem. Nigdy nie mieliśmy okazji do spróbowania tej dyscypliny, więc także postanowiliśmy zakosztować tej przygody. Zabawa była naprawdę ogromna. Zaczęliśmy od poziomu pierwszego by szybko móc spróbować wodnych „lotów”. To sporo dawka adrenaliny i niezapomnianych przygód.

Będąc miłośniczką koni, nie mogłam przepuścić okazji by wyciągnąć wszystkich do okolicznej stadniny. Wraz z instruktorem mieliśmy okazję zwiedzić tutejsze lasy i polany, siedząc na grzbietach tych wspaniałych stworzeń.

Wieczory to oczywiście czas potańcówek, dancingów, gry w kręgle, wspólnych rozmów i szaleństw w tamtejszych pubach i klubach. Jest ich w Krynicy naprawdę dużo, można przebierać bez końca.